|
Головна » 2011 » Липень » 8 » Техогляд у ДАІ Тернопільщини вже не перевіряють
19:43 Техогляд у ДАІ Тернопільщини вже не перевіряють |
Тернопільські водії кажуть, що відміна техогляду їм тільки на руку. Адже зекономлені гроші тепер зможуть вкласти на технічне обслуговування своєї машини. Втім, дехто до нововведення ставиться скептично. Мовляв, згодом випливуть якісь підводні камені
Відміна техогляду, звісно, позитивна зміна для водіїв, - каже тернопільський автомобіліст Віталій Крутиголова. - Ми з друзями-водіями тільки "за” таке нововведення. Техогляд - умовна процедура. Водії і так стежать за технічним станом своєї машини, адже йдеться про безпеку.
Нагадаємо, на початку липня Верховна Рада скасувала обов'язковий техогляд для приватних легкових автомобілів, мотоциклів і мопедів. За відповідний законопроект проголосували 262 депутати при мінімально необхідних 226.
Пан Крутиголова каже, що стежив протягом кількох місяців, чи ця ініціатива президента таки запрацює.
- Ми не раз обговорювали це з іншими водіями і вирішили, що тут нічого поганого немає, - каже чоловік.
Втім, дехто таки ставиться до цього скептично, мовляв, скоро й права відмінять.
„Мені мало віриться у покращення. Все одно якийсь інший "геморой” придумають, - пише на сайті te.20minut.ua читач під ніком "Такі так”. - Немає вірогідності, що від такого ласого шматка відмовляться, це ж які гроші прокручувались!”
Вказівок ще не отримували
Від проходження обов'язкового техконтролю звільняють легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи і напівпричепи до них. Це не стосується таксі та авто, які використовують у комерційних цілях. Також звільняють від обов'язкового техогляду мотоцикли, мопеди та мотоколяски, повідомляють в обласній ДАІ.
Звільнення від техконтролю не стосуватиметься машин, які використовують для перевезень людей та вантажів. Тобто маршрутки і таксі проходитимуть техогляд, як і раніше.
То ж легкові та вантажні автомобілі, які застосовують у комерційній діяльності, вантажопідйомністю до 3,5 т мають проходити обов’язковий контроль раз у два роки, вантажні автомобілі понад 3,5 т, а також таксі - раз на рік. Автобуси і автомобілі, що перевозять небезпечні вантажі, - двічі на рік.
Водії також припускають, що якщо в декого техогляд закінчується у липні, а нововведення почне діяти з серпня, то протягом цього "вікна” працівники ДАІ масово штрафуватимуть за відсутність техогляду. Втім, старший інспектор обласної ДАІ Микола Лецкалюк це спростовує. Щоправда, "даішники” на Тернопільщині ще не отримували жодних вказівок щодо нововведення. Проте вже з дня прийняття законопроекту, 5 липня, інспектори не перевіряють, чи є у водіїв талон про техогляд. Тож нікого за це не штрафуватимуть, запевняє пан Лецкалюк.
- Законопроект почне діяти з моменту підписання його президентом, проте ми вже не звертатимемо увагу на техогляд, - каже він. - Не зважатимемо і на доручення. Головне, аби у водія були права і машина не перебувала у розшуку.
У нововведенні інспектор не вбачає жодного негативу. Каже, що талон про техогляд і так не відображав реальності. Адже проходили його раз у два роки, а машина може поламатися у будь-який момент. Відтак водій сам має стежити за своїм транспортом.
- Приміром, автомобіль пройшов техогляд, поїздив тиждень нашими розбитими дорогами і пошкодився, - зауважує інспектор. - І що з того талона? Наявність його не завжди означає, що машина є технічно справною.
У скількох водіїв області нині відпаде потреба проходити техогляд, в обласній ДАІ ще не підраховували. Втім, клієнтів у МРЕВ, вочевидь, поменшає, що повинно спричинити реформи в системі ДАІ.
Можна зекономити до 800 грн
Проходження техогляду влітало водіям "у копієчку”. Офіційно за все слід було викласти близько 400 грн, згадує Віталій Крутиголова, який має Daewoo Lanos. До того ж, аби отримати талон, запевняють водії, часто давали ще "на лапу” 250-300 грн. Тож техогляд загалом обходився у 700-800 грн.
- Зараз ці кошти водії зможуть вкласти у технічне обслуговування своєї машини, - каже пан Крутиголова. - Той техогляд був швидше умовний.
До речі, водії платили за техогляд однаково, а їздили по-різному. Один виїжджав на дорогу кілька разів на рік, а інший - щодня. Тепер цю суму заклали в акциз на бензин. Відтак хто більше їздить, той більше і платить, додає водій ВАЗ-2107 Сергій Степаненко.
Страховики чекають на механізм
А от що буде з видачею страхових полісів, поки що невідомо. Так, експерти припускають, що багато компаній скористаються ситуацією і піднімуть тарифи.
- Попри всю умовність перевірки, пройдений техогляд свідчив про більш-менш справний стан автомобіля, - каже гендиректор Асоціації страхувальників Леонід Хорін. - Відміна цієї процедури підвищує ризик аварійності.
Чи подорожчають страховки, в Тернополі ніхто не прогнозує. Проблема в іншому.
- Механізму, як надалі будемо страхувати, ще немає, - каже начальник Тернопільського центру обслуговування клієнтів ПАТ Страхова компанія "Універсальна” Лариса Вітюк. - Є ще місяць, протягом якого вироблять єдині правила для подальших дій. Є версії, що станції техобслуговування (СТО - прим. ред.) будуть сертифіковані страховими компаніями, які їм зможуть довіряти. Відтак, аби отримати страховий поліс, водію слід буде принести довідку про технічний стан автомобіля з цієї СТО. Втім, що це буде саме так, а не по-іншому, я стверджувати поки не можу.
Лариса Вітюк, як водій, ставиться до нововведення з відміною техогляду позитивно.
У цій процедурі було багато несправедливостей, - каже вона. - Тепер водії матимуть менше проблем. Та й час зможуть зекономити. Адже на техогляд доводилося витрачати по два-три дні.
Отже, чи справді піде на користь водіям нововведення влади судити можна буде лише після того, як воно вступить у силу та будуть визначені нові умови отримання страховок.
"20 хвилин"
|
Переглядів: 743 |
Додав: Tasic
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
http://www.nter.net.ua
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|